Pozycjonowanie stron to zajęcie pracochłonne i wymagające dużej ilości wiedzy. Nie jest mile widziane przez samą wyszukiwarkę i jej team antyspamowy, który usilnie walczy z pozycjonerami. Techniki pozycjonerskie, które były jeszcze niegdyś popularne, obecnie uznawane są za spam. Najnowsze algorytmy google do walki ze spamem sieją spustoszenie w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak cenna staje się obecnie wiedza na temat technik pozycjonowania, które przyniosą oczekiwany skutek w postaci pierwszych miejsc w wyszukiwarce.
Najważniejsze w pozycjonowaniu to zachować spokój, trzymać się określonych zasad i cierpliwie czekać na efekty. A przede wszystkim – nie ulegać panice, gdy strona nagle wypadnie z indeksu. Może się zdarzyć, że zbyt intensywnie pozycjonujemy jedno słowo kluczowe i uzyskujemy wówczas odwrotny skutek do zamierzonego, wpadamy w filtr wyszukiwarki. Należy wówczas spokojnie zdywersyfikować słowa kluczowe i czekać na ponowne ukazanie się strony w wynikach.
Nowe domeny mają to do siebie, że często zmieniają swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, w zależności od tego jak aktualizuje się stronę i jak przybywają linki z innych stron. Stąd nie należy dziwić się ich nagłej nieobecności w wynikach, po jakimś czasie na pewno wrócą, poprawiając swoje pozycje. Trzeba pamiętać, że pozycjonowanie stron to proces długotrwały, złożony i zależny od wielu czynników, z których część nie jest do końca znana. Dlatego umowy o pozycjonowanie stron zawierane są na wiele miesięcy, a pierwsze efekty pracy widoczne nieraz dopiero po wielu tygodniach.