Unikalna treść stanowi ważny element optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oryginalny tekst jest promowany w wynikach wyszukiwania i warto zadać sobie trud, aby napisać kilka ciekawych akapitów, które opisują działalność naszej firmy. Dobrym pomysłem jest także prowadzenie na swojej firmowej stronie bloga o aktualnej działalności lub tematycznego, z fachowymi poradami. Będzie to miało pozytywny efekt nie tylko ze względu na pozycjonowanie w wyszukiwarkach, ale przyciągnie też uwagę klientów.
Dlaczego unikalna treść jest jeszcze tak ważna? Niektóre wyszukiwarki, jak Google, nakładają kary na strony ze zdublowaną treścią (duplicate content penalty) i usuwają je ze swojego indeksu. Nie musimy jednak stosować metody kopiuj-wklej, by narazić się na podejrzenie ze strony wyszukiwarki, wystarczy, jeśli mamy niewielką ilość tekstu na stronie i jest on w formie haseł czy słów-kluczy. Może to być wówczas potraktowane jako spam i odrzucane z wyników wyszukiwania.
Unikalna i ciekawa treść ma jeszcze jeden walor, mianowicie może powodować linkowanie naturalne, czyli dodatkowo pozytywnie wpływać na pozycję naszej strony. Użytkownicy, których zainteresuje nasz artykuł, mogą go podlinkować, bądź udostępnić na portalach społecznościowych i w ten sposób przyczynić się do polepszenia jakości podlinkowania naszego serwisu.